افتتاح نمایشگاه آثار هنرمند بلژیکی در موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه اثر حجمی و تابلوهای نقاشی هنرمند بلژیکی وی‌ام دلووی ،روز دوشنبه ۱۷ اسفند ماه ساعت ۱۷/۰۰ در موزه‌ هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود.

هفت گاه

به گزارش سرویس تجسمی هفت گاه به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران: نمایشگاه آثارحجمی،تابلوهای نقاشی رنگ و روغن روی بوم(اطلس)،آثاربرنزی،آثارفولادی با حکاکی لیزری و…،هنرمند بلژیکی وی‌ام دلووی و منتخبی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران،روز دوشنبه ۱۷ اسفندماه ساعت ۱۷/۰۰ با حضور وی‌ام دلووی،هنرمندان واستادان در موزه‌ هنرهای معاصرتهران افتتاح می‌شود.

وی‌ام دلووی در ۱۹۶۵ در بلژیک متولد شد و در بلژیک و انگلستان زندگی و کار می‌کند. او هنرمندی جهانی است که ورودش به صحنهٔ هنر معاصر در اوایل دههٔ ۱۹۸۰ از نظرها پنهان نماند. وی نشان‌های سلحشوری اروپایی را بر تیغهٔ اتو و بیل، و نقوش آبی‌رنگِ سفالینه‌های سنتیِ دلفت را بر کپسول‌های گاز نقش زد و شیشه‌های نقشبند رنگی را درون دروازهٔ فوتبال کار گذاشت؛ و بدینسان آثاری دورگه عرضه کرد که تقابل بین امر والا و پست، و هنر معاصر و فرهنگ عامه را از میان برمی‌داشت و صناعت و مفهوم‌گرایی، و جدیت و شوخی را در هم می‌آمیخت.

آثار وی‌ام دلووی در داکومنتای نهم و دوسالانه ونیز سال ۱۹۹۹ نیز به نمایش درآمده‌اند. نسخه‌های مختلف کلوآکا در موزهٔ هنر معاصر آنتورپ ، موزهٔ میگروس زوریخ، پاورپلنت تورنتو، نیومیوزیوم نیویورک، موزهٔ بوردو، و موزه‌های هنر معاصر لیون، تایوان، و مونترال به نمایش درآمده است، و آخرین نسخه یعنی کلوآکای تخصص‌یافته در موزه هنر کهن و نو تاسمانی ،اوج این مجموعه را به نمایش گذاشته است.
در مجموعه آثار “گوتیک” که از سال ۲۰۰۰ شکل گرفتند دلووی بر دلالت سبک‌های هنریِ کهن بر عظمت و ماندگاری متمرکز شد.

دلووی با دست گذاشتن بر سبک هنری قرون وسطایی گوتیک و بازتفسیر آن با درونمایه ها و فناوری معاصر در صدد خلق فرم نوینی از معماری معاصر برآمد. این نقشمایه‌های در هم تابیده در اینجا دیگر به منظور تزئینگری به کار نرفته‌‌اند، بلکه در حکم سرمشق‌های ارزندگی و ماندگاری کهن در دوران مدرن‌ ایفای نقش می‌کنند. باروهای گوتیک دلووی که پیوسته بر درازای آن‌ها افزوده می‌شود، در مکان‌های مختلفی چون کنارهٔ کانال بزرگ ونیز (در دوسالانهٔ ونیز ۲۰۰۹ موزهٔ پگی گوگنهایم)، موزهٔ رودن (پاریس، ۲۰۱۰) و تالار هنرهای زیبا (بروکسل ۲۰۱۰) نصب شده‌اند. نمونهٔ مارپیچ دیگری از آن‌ها طی نمایش انفرادی دلووی در ۲۰۱۲ در هرم شیشه‌ای موزهٔ لوور آویخته شد، که نشان می‌داد تمایل او به امر تزئینی در جست‌وجوگری‌اش در فضاهای تاریخی پایدار است و پیوسته تاریخ را با مدرنیته پیوند می‌زند.

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + نوزده =