مصاحبه اختصاصی هفت گاه با خانم نیلوفر ابراهیمی نوازنده ی فلوت گروه پریشاد
مینا محمدی – سرویس موسیقی هفت گاه: گروه موسیقی پریشاد در هفته ی دوم اسفند ماه در فرهنگسرای نیاوران کنسرتی برپا کردند. به همین بهانه به سراغ خانم ابراهیمی که اولین اجرای خود را در این گروه داشته اند رفته و با ایشان گفت و گویی داشتیم…
مینا محمدی- هفت گاه : خسته نباشید. لطفا خودتان را برای مخاطبین ما معرفی کنید.
نیلوفر ابراهیمی : من نیلوفر ابراهیمی هستم. نزدیک به ۱۸ سال است که ساز فلوت را شروع کرده ام. این ساز را زیر نظر آقای ناصر رحیمی آموختم و بعد در رشته ی موسیقی در دانشکده هنر و معماری تحصیلاتم را ادامه دادم. تا به امروز هم زیر نظر خانم دکتر موحد کار کرده ام. در حال حاضر مشغول تدریس و نوازندگی در گروه های ارکستر مختلف هستم. و امروز برای بار اول است که در گروه پریشاد اجرا دارم و از این بایت خیلی خوشحال هستم.
استقبال مردم را چطور دیدید؟
خیلی خوب بود. فکر نمی کردم ارکستر بانوان در این حد طرفدار داشته باشد.
آیا شما به عنوان نوازنده ی فلوت اجرای سولو داشته اید؟
بیشتر کارهای من در ارکستر به طور گروهی بوده است. اصولا اجرا ،مخصوصا سولو در اینجا مقداری مشکل است. برای ساز فولوت معمولا سولو نوشته نمی شود. و یا اگر نوشته شود قطعات کلاسیک است که مورد پسند مردم نیست و باید کسی باشد که با موسیقی کلاسیک آشنایی داشته باشد. این مقدار مخاطب نداریم.
فکر می کنید مشکل کار نبودِ حمایت بانوان است و یا در این برهه زمانی ما آمادگی این گونه موسیقی را نداریم؟
حقیقتا هردو این موارد دخیل هستند.
عمده ترین مشکلی که تا بحال بر سر اجرای شما پیش آمده بوده است چیست؟
ساز من را دزدیدند. یک هفته ی پیش قبل از اجراهای من – من ۳ شنبه و ۴ شنبه نیز با گروه مهر در تالار وحدت اجرا دارم – ساز من را دزدیدند. غیر از این به شخصه مشکل آنچنانی را در یاد ندارم.
گرفتن مجوز برای اجرا و یا تاسیس موسسات آموزشی چقدر برای شما دردسر ساز شده است؟
ما مجوز اجرای صحنه ای را به راحتی دریافت می کنیم و همینطور مجوز تدریس را ، به این دلیل که ما دانش آموخته ی رشته ی موسیقی هستیم. ولی برای مجوز تاسیس موسسه ی فرهنگی، من به شخصه زیاد دویده ام و زمان زیادی را صرف این کار کرده ام.