آلبوم «درفش کاویانی» با آواز شهرام ناظری منتشر شد

«فرید الهامی» آلبوم «درفش کاویانی» را به مادر فرهیخته‌اش تقدیم کرد

 آلبوم «درفش کاویانی» با آواز «شهرام ناظری» و آهنگسازی «فرید الهامی» منتشر شد 1

به گزارش سرویس موسیقی هفت گاه ، آلبوم صوتی و تصویری «درفش کاویانی» با صدای «شهرام ناظری» به آهنگسازی «فرید الهامی» منتشر شد و این نوازنده تنبور و آهنگساز، این آلبوم را به مادر فرهیخته‌اش تقدیم کرد .

آلبوم صوتی و تصویری «درفش کاویانی» با صدای «شهرام ناظری» شوالیه آواز ایران ، به آهنگسازی «فرید الهامی» و براساس اشعار حکیم «ابوالقاسم فردوسی» و همچنین با همکاری نوازندگان گروه موسیقی «فردوسی» پس از نزدیک به یک دهه تلاش ؛ توسط نشر «نغمه سرای روژین» به تهیه‌کنندگی «صدرالدین حسین‌خانی» روز دوشنبه ۱۷ اسفندماه جاری توسط پخش «هنر شهر» در سراسر کشور منتشر ‌شد و «فرید الهامی» نوازنده تنبور و آهنگساز، آلبوم «درفش کاویانی» را به مادر فرهیخته‌اش تقدیم کرد که در خردسالی و با تشویق‌های این مادر مهربان، دلسوز و هنردوست و حمایت‌های وی؛ نوازندگی تنبور و سه‌تار را آغاز کرد .

شهرام ناظری در  آلبوم «درفش کاویانی» با ساز مقامی تنبور ، حماسه‌سرایی (شاهنامه‌خوانی) کرده و در این اثر موسیقیایی آواهای چند هزار ساله «هوره» و «مور» و همچنین مقام‌های باستانی تنبور را اجرا کرده است .

در درفش کاویانی» «سارا عباس‌پور» به عنوان نقال اثر ، کاری متفاوت اجرا کرده و کارگردان تصویری آلبوم نیز برعهده «اهورا ذوالنور» بوده است.

تعدادی از قطعات آلبوم «درفش کاویانی» عبارتند از :

آواخوانی (براساس آواهای باستانی هوره و مور)، پادشاهی ضحاک، تولد فریدون، تکنوازی تنبور، ضحاک در جستجوی فریدون (براساس مقام مجنونی و شاهنامه خوانی)، خروشیدن کاوه دادخواه، قیام کاوه آهنگر، کاوه آهنگر (براساس مقام سحری و شاهنامه خوانی)، برافراشتن درفش کاویانی (ضرب زورخانه و باستانی)، به بند کشیده‌شدن ضحاک در کوه دماوند توسط فریدون (نبرد نور و ظلمت).

نیایش (براساس مقام ساروخانی) و همچنین مقام جلو شاهی باستانی و سحری.

اعضای گروه موسیقی «فردوسی» در آلبوم صوتی و تصویری «درفش کاویانی» با صدای «شهرام ناظری» شوالیه آواز ایران عبارتند از:

فرید الهامی ـ نوازنده تنبور ، فرنود الهامی ـ نوازنده تنبور ، مهراب اسرافیلی ـ نوازنده تنبور ، آرمان دکه‌ای ـ نوازنده تنبور ، پریسا کلهر ـ نوازنده تنبور ، سعید نایب محمدی ـ نوازنده عود ، صابر نظرگاهی ـ نوازنده دیوان ، یونس پاکنژاد ـ نوازنده کمانچه ، سینا علم ـ نوازنده کمانچه آلتو ، نازلی بخشایش ـ نوازنده چنگ ، فرهاد صفری ـ نوازنده سازهای کوبه‌ای ابداعی و ضرب زورخانه و شهریار نظری ـ نوازنده دف.

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − چهار =