اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقه طراحی مفهومی جایزه معماری میرمیران برگزار شد

مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقه طراحی مفهومی جایزه معماری میرمیران با موضوع «معماری نور و سایه» دوشنبه ۳اردیبهشت در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

 


به گزارش سرویس ادبیات هفت گاه به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقه طراحی مفهومی جایزه معماری میرمیران با موضوع «معماری نور و سایه» و اعلام برگزیدگان این دوره همراه با افتتاح نمایشگاه آثار یازدهمین دوره جایزه معماری میرمیران دوشنبه ۳ اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مجید رجبی‌معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان با اشاره به حضور انجمن معماران و فعالیت آن در خانه هنرمندان ایران گفت: جامعه مهندسان معمار ایران امروز یکی از انجمن‌های مهم هنری است که در طول سال برنامه‌ها و نشست‌های بسیار متنوعی در زمینه حوزه‌های مختلف معماری برگزار کرده است.

رجبی‌معمار در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به جلسه‌ای که در شورای شهر تهران برگزار شد و در آن جلسه مصوب شد که خانه معمار معاصر برجسته ایران استاد لرزاده به عنوان خانه معمار نام بگیرد، گفت: خانه استاد لرزاده ساختمان شماره دو خانه هنرمندان است که انجمن‌های هنری در آن جا مستقر هستند. براساس صحبت‌هایی که تاکنون شده است برخی از اعضای هیات امنای این خانه مشخص شده‌اند و امیدواریم که شاهد بازگشایی این خانه باشیم.

در بخش دیگری از این مراسم، استاد ایرج اعتصام، مدیرعامل بنیاد معماری میرمیران گفت: ایده کلی تاسیس بنیاد معماری میرمیران در زمان حیات هادی میرمیران شکل گرفته بود و بحث‌هایی در این باره داشتیم و میرمیران علاقه‌مند بود که این مساله نهادینه شود و سازمانی خارج از دانشگاه‌ و سازمان‌های دولتی شکل بگیرد که بتواند این مساله را پیگیری کند. پس از درگذشت زنده یاد میرمیران، این بنیاد در سال ۱۳۸۵ رسماً تاسیس شد.

ایرج اعتصام در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: یکی از آرزوهای من در سال‌های گذشته انتشار دستاوردهای ۱۱ ساله بنیاد میرمیران بود که خوشبختانه این آرزو به زودی برآورده خواهد شد و کتاب دستاوردهای این رویداد در حال حاضر آماده انتشار است و امیدوارم بزودی این کتاب ارزشمند منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

در این مراسم همچنین متن پیام دکتر عباس آخوندی؛ وزیر راه، مسکن و شهرسازی و حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران برای حاضران قرائت شد. تقدیر از برگزیدگان و افتتاح نمایشگاه آثار یازدهمین دوره جایزه معماری میرمیران از دیگر بخش های این مراسم بود.

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + ده =