«ایرانِ فراسو» را در خانه هنرمندان ببینید

دو قسمت از مجموعه ۵ قسمتی «ایرانِ فراسو» در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

 هفت گاه

به گزارش سرویس سینمایی هفت گاه ، انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند در نمایش این هفته خود سه شنبه ۴ آذرماه ساعت ۱۸ دو قسمت از مجموعه ۵ قسمتی «ایران فراسو» ساخته علی اکبر ولدبیگی را در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران به نمایش می‌گذارد.

این مجموعه در گروه تاریخ، فرهنگ وهنر شبکه یک سیما تولید شده است و توسط سازمان یونسکو در سال ۱۳۹۰ در حافظه جهانی به ثبت رسیده است.

این نمایش فرصتی برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ ایرانی ایجاد می‌کند تا به جستجوی نشانه‌های ۵ هزار سال تمدن و فرهنگ ایران در فراسوی مرزها بنشینند و با گستره تاثیر فرهنگ وهنر ایران زمین آشنا شوند.

فیلمبرداری این مستند در کشورهای سوریه، ترکیه، ایران و ترکمنستان صورت پذیرفته است. دو قسمتی که در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید درباره محوطه‌های تاریخی «پالمیر یاتذمور» در سوریه متعلق به قبل از میلاد، «گوردخمه بازرگان پالمیری» در جزیره خارک ایران، محوطه تاریخی «دورائوروپوس» متعلق به قبل از میلاد در کشور سوریه و در حاشیه رود فرات و نیز محوطه تاریخی «نمرود داغ» متعلق به قبل از میلاد در کشور ترکیه خواهد بود.

موسیقی این اثر توسط آزاد حکیم رابط و بر اساس موسیقی کشورهای تصویربرداری شده، کار شده است.

علاقه‌مندان جهت حضور در این برنامه می‌توانند سه‌شنبه ۴ آذر ساعت ۱۸ به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر مراجعه کنند.

ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 7 =