این روز ها چه نمایشگاه هایی در خانه هنرمندان برپاست؟

همزمان با فرارسیدن ماه محرم، خانه هنرمندان ایران میزبان نمایشگاه‌ هایی از هنرهای تجسمی ست . 

هفت گاه

به گزارش سرویس هنرهای تجسمی هفت گاه ، نمایشگاه نقاشی‌های عاشورایی عبدالحمید قدیریان با عنوان «آسمان حسین» از نقاشان انقلاب و دفاع مقدس و مدیر هنری فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» در نگارخانه «زمستان» افتتاح شده است. در این نمایشگاه ۱۴ اثر رنگ روغن با موضوعات عاشورایی ارائه شده‌اند.

عبدالحمید قدیریان متولد ۱۳۳۹ در تهران، کارشناس رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا و کارشناس ارشد نقاشی از دانشگاه هنر است. وی از سال ۱۳۶۰ شروع به فعالیت حرفه‌ای در زمینه نقاشی کرده و از سال ۱۳۶۵ در سینما مشغول به فعالیت شده است. این هنرمند با سابقه، شرکت در بیش از ۴۵ نمایشگاه گروهی و برگزاری دو نمایشگاه انفرادی نقاشی و مجسمه‌ را در کارنامه فعالیت‌های تجسمی خود دارد.

همچنین گالری «میرمیران» میزبان  نمایشگاه «پوستر از صفر»  است که به مجموعه‌ای از پوسترهای حجت مجرد با عنوان «پوستر از صفر» اختصاص دارد.

این نمایشگاه مروری بر پوسترهای حجت مجرد، طراح و عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است.

در این نمایشگاه ۳۵ پوستر با رویکردی به موضوعات فرهنگی، هنری و اجتماعی با نگاه (مینی‌مالیستی) مانند کمبود آب، اطلاع‌رسانی جریان‌های هنری، تئاتر، جنگ و صلح، آزادگان، گرافیک ایرانی، بزرگداشت بزرگان هنر و ورزش، تایپوگرافی اسماء‌الحسنی و محرم ارائه شده‌اند.

حجت مجرد متولد سال ۱۳۵۲، طراح ارشد گرافیک، مدرس دانشگاه، رئیس انجمن هنرهای تجسمی اردبیل و عضو رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است که پیش از این هم جوایز و رتبه های متعددی از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی کسب کرده است.

 نمایشگاه عکس‌ «هیاهوی سکوت» روانبخش صادقی که ۲۲ مهر در نگارخانه استاد «ممیز» افتتاح شده بود، در روز سوم برگزاری همچنان شاهد استقبال گسترده هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر بود.

همچنین اولین نمایشگاه دوسالانه آثار طراحان بسته‌بندی کشور که از ۱۷ مهر در دو نگارخانه «بهار» و «تابستان» در حال برگزاری است، شاهد بازدید هنرمندان و فعالان حوزه صنعت و تولیدکنندگان محصولات مختلف بود. این نمایشگاه تا ۲۷ مهر ادامه خواهد داشت.

دیگر نمایشگاه‌ها تا ۲۹ مهر ادامه خواهند داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار این نمایشگاه‌ها هر روز از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =