با “آرکادی ولدوس” بیشتر آشنا شوید

آرکادی ولدوس بدون شک یکی از برجسته ترین و بهترین نوازندگان پیانو است و می توان او را یکی از نوابغ کیبورد نوازی برشمرد.mohr ekhtesasi

volodos

به گزارش سرویس موسیقی هفت گاه، آکاردی که در سال ۱۹۷۲ در سن پترزبورگ به دنیا آمده است، آموزش پیانو را تا قبل از سال ۱۹۸۷ در هنرستان هنرهای زیبای سن پترزبورگ جدی نگرفت. پس از ان او برای آموزش بیشتر به هنرستان هنرهای زیبا مسکو و بعد به پاریس و مادرید رفت.

تا قبل از اولین اجرا او در نیویورک در سال ۱۹۹۶، ولدوس در دنیا رسیتال های زیادی به همراه بسیاری از ارکسترهای برجسته و رهبران آنها، شامل ارکستر سمفونی برلین، ارکستر سمفونی مونیخ، ارکسترسمفونی شیکاگو و نیویورک با رهبری افرادی چون مونگ ون چانگ، لورین مازل، ولری گرجیف، جیمز لوین، سیجی اوزاوا، سیمون بایجکو و ریکاردو چیلی شرکت داشته است.

ولدوس معمولا در رسیتال های ارکستر سمفونی برلین و وین و پاریس و دیگر مراکز موسیقی در اروپا و آسیا شرکت می کند. از زمان برگزاری اجرای تحسین شده ی ولدوس در فستیوال سالزبرگ در سال ۲۰۰۲، او هرساله برای شرکت در این جشنواره دعوت می شود.

او در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ در رسیتال های کره، لندن، زوریخ، وین، مادرید، سن پترزبورگ، آمستردام، ورشو، بروسل، فستیوال رور کلاوید، فستیوال بتهوون و فستیوال سالزبرگ و همچنین کنسرت با ارکستر لیپزیگ گواندهاس و ارکستر پاریس و برلین و ارکستر سمفونی سئول شرکت داشته است.

در ژانویه ۲۰۱۲ ولدوس پس از ۸ سال غیبت برای اجرای رسیتال و کنسرت به سئول و پکن بازگشت.

در شروع فصل موسیقی سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ ، ولدوس با ریکاردو چیلی کنسرت هایی در لیپزیگ، وین و لندن و پاریس و رسیتال هایی در شهرهای مهم اروپا داشته است.

volodos4

در چند سال اخیر، ولدوس در رسیتال های خود کارهای فدریکو مومپو آهنگساز را اجرا کرده و آخرین سی دی تکنوازی خود را به این شخصیت موسیقایی تقدیم کرده است.  آلبوم “Volodos plays Mompou ” در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت sony classical  به بازار عرضه شد.

تابحال ۶ آلبوم از آرکادی ولدوس منتشر شده است که اسامی آنها به شرح زیر است:

(Volodos: Piano Transcriptions (۱۹۹۷)

(Volodos, Live at Carnegie Hall (Recorded October 21, 1998, released 1999)

(Rachmaninoff – Piano Concerto No. 3 & Solo Piano Works (۲۰۰۰)

(Schubert – Piano Sonatas (۲۰۰۲)

(Tchaikovsky – Piano Concerto No. 1 / Rachmaninoff – Solo Piano Works (۲۰۰۳)

(Volodos Plays Liszt (۲۰۰۷)

Volodos in Vienna (۲۰۱۰) Recorded live on March 1, 2009 (works of Scryabin, Ravel, Schumann and Liszt)

Volodos plays Mompou (۲۰۱۳) Recorded October & December 2012

ولدوس پس از اجرای برنامه در تهران در تاریخ های ۲۱ و ۲۹ ژوئن در فرانسه و آلمان برنامه خواهد داشت.

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =