جشنواره موسیقی فجر در پنجمین روز خود میزبان دوئت پیانو و فلوت نوایی و ایسریلیان می شود

دوئت پیانو و فلوت فیروزه نوایی و آرپینه ایسریلیان در بخش بین الملل سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر برگزار می شود.

هفت گاه

به گزارش سرویس موسیقی هفت گاه ، در این اجرا که در ۲۷ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ در تالار رودکی و در بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر برگزار می شود فیروزه نوایی نوازنده فلوت و آرپینه ایسریلیان نوازنده پیانو به روی صحنه می روند وقطعاتی از موسیقی کلاسیک را اجرا می کنند.

 فیروزه نوائی  پس از اتمام تحصیلات در هنرستان عالی موسیقی تهران با اخذ بورس تحصیلی وارد دانشگاه موسیقی وین شد و تحت نظر پروفسور هانس رزنیچک Hans Reznicek مدرک کارشناسی ارشد را با رتبه ممتاز در سال ۱۳۵۷ اخذ نمود و موفق به دریافت جایزه ویژه وزارت فرهنگ و هنر کشور اتریش _ وین در همان سال گردید.

وی پس از اتمام تحصیلات به ایران بازگشت و فعالیت هایی نظیر نوازندگی فلوت با ارکستر های رادیو و تلویزیون و و ضبط و پخش در تلویزیون و گروه نوازی داشتند. وی به عنوان اولین بانوی فلوتیست با سمت فلوت اول وارد ارکستر سمفونیک تهران گردید و به استخدام رسمی آن درآمد.

نوائی هم اکنون ساکن سوئیس و به عنوان معلم موسیقی در اطریش به تدریس اشتغال دارد.

آرپینه ایسرایلیان در شهر ایروان مرکز جمهوری ارمنستان در خانواده ای موسیقیدان متولد  شده و به جهت استعداد و علاقه وافرش به موسیقی در سال ۱۹۷۷ تحصیلات رسمی خود را در رشته نوازندگی پیانو در” مدرسه موسیقی چایکوسکی” آغاز و پس از ۱۲ سال تحصیل در سال ۱۹۸۹ دوره ابتدائی و متوسطه را در آن مرکز هنری  به پایان رسانده و در همان سال در آزمون ورودی کنسرواتوار دولتی موسیقی ایروان معروف به “کنسرواتوار کمیتاس” پذیرفته شده و تحصیلات عالی خود را در رشته نوازندگی پیانو در سطح تخصصی ادامه و در سال ۱۹۹۴ به عنوان دانشجوی ممتاز موفق به اخذ فوق لیسانس از آن کنسرواتوار گردیده و در همان مرکز بعنوان مدرس مشغول بکار آموزش شده است.از سال ۱۹۹۶ فعالیت حرفه ای نوازندگی را در” ارکستر سازهای زهی ایروان” آغاز و از سال ۲۰۰۰ همزمان در “گروه تکنوازان موسیقی معاصر” به رهبری زاون وارتانیان به اجرای آثار موسیقی مدرن که کار تخصصی است پرداخته است. از سال ۱۹۸۶ الی ۲۰۰۰ وی اجراهای متعددی در تالارهای موسیقی در ایروان داشته و در جشنواره های متعدد موسیقی شرکت نموده است. درسال ۱۹۹۴ در مسابقات جشنواره موسیقی ” Sarajev” به اخذ دیپلم افتخار ، در سال ۱۹۹۶ در مسابقات جشنواره بین المللی “Elmasi ” به  اخذ جایزه سوم و نیز جایزه ویژه جشنواره  و در مسابقات جشنواره برگزار شده توسط  “Lisa Foundation ” در سال ۱۹۹۷ به اخذ دیپلم افتخار نائل آمده وی در طول زندگی خود فرصتهایی برای اجرای موسیقی در شهر رم پایتخت ایتالیا و نیز در امارات متحد عربی داشته است.

سی‌امین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی ۲۴ بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 17 =