دو معمار ایرانی فینالیست جایزه جهانی آجر

حبیبه مجدآبادی و علیرضا مشهدی میرزا موفق شدند با طراحی یک خانه از آجر با عنوان خانه ˝چهل گره˝ به جمع فینالیست های جایزه جهانی آجر در سال ۲۰۱۴ پیوستند.

هفت گاه

 به گزارش سرویس معماری هفت گاه، جایزه جهانی آجر(Worldwide Brick Award) که هر سال در انگلستان برگزار می‌شود امسال یک اثر از طراحان ایرانی را در جمع فینالیست‌های خود دارد.

حبیبه مجدآبادی و علیرضا مشهدی میرزا از طراحان و معماران جوان اما مطرحی هستند که در چند سال اخیر به خاطر چند پروژه مهم، برنده برخی از مسابقات معماری شده‌اند و نام‌شان در میان هفت فینالیست این جایزه قرار گرفته است.

خانه چهل‌گره که شانس حضور این دو معمار را در جمع منتخبین جایزه آجر قرار داده رویکرد مدرنی است به استفاده آجر در ساختمان که بی‌شباهت به گره‌های فرش دستباف نیست.

سایت این جایزه جهانی اعلام کرده که امسال علاوه بر این اثر ایرانی، ساختمان‌هایی از کشورهای انگلستان، هلند، سوئد، مکزیک و رواندا نیز در لیست فینالیست‌های قرار گرفته‌اند.

امسال سی و هشتمین دوره جایزه جهانی آجر که از قدیمی‌ترین جوایز معماری انگلستان به شمار می‌رود قرار است نتایج خود را بیست و یکم آبان‌ماه اعلام کند و انتشار عکس فینالیست‌های این جایزه حکایت از آن دارد که امید پیروزی برای حبیبه مجدآبادی و علیرضا مشهدی میرزا کمتر از رقبای‌شان نیست.

منبع: هنرآنلاین

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 14 =