«قصه گل های قالی» نادر ابراهیمی همراه ۹ اثر دیگر الکترونیکی می شوند

 ۱۰ عنوان از کتاب های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت صوتی تولید می شود که از جمله آن می توان به کتاب «قصه گل های قالی »به قلم مرحوم نادر ابراهیمی، اشاره کرد.

 نادر ابراهیمی

به گزارش سرویس ادبیات هفت گاه،  ۱۰ عنوان از کتاب های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۹ نویسنده ادبیات کودک به زودی به ای بوک یا همان کتاب «الکترونیک» تبدیل خواهند شد، که در میان این آثار کتاب «قصه گل های قالی» از مرحوم «نادر ابراهیمی» نیز به چشم می خورد.

این کتاب های الکترونیک با قابلیت بازی و سرگرمی، تولید و در مرحله تکثیر انبوه قرار دارند. یکی از ویژگی های این کتاب های الکترونیک این است که به پنج زبان نظیر «فارسی»، »انگلیسی»، «اردو»، «عربی» و «کردی»، برنامه ریزی شده است به گونه ای که کودک می تواند هر زبانی را که مد نظرش است را انتخاب و کتاب را مطالعه کند.

تفاوت این کتاب ها الکترونیک با آثاری که در بازار موجود است، این بوده که همه آنها از قابلیت ها بالایی برخوردار بوده و دارای بازی، فرمت جدید و جذابیت برای مخاطبان گروه سنی «الف»، «ب» و «ج»، است.

از آثاری که به زودی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کتاب الکترونیک تبدیل خواهند شد، می توان به کتاب «آهو و پرنده ها» اثر «نیما یوشیج»، کتاب «زرد و صورتی» ترجمه «کلر ژوبرت»، کتاب «شش شاگرد تازه» تألیف «وحید نیکا آزاد»، کتاب «قصه عمو نوروز و خاله نو بهار» تألیف «شکوه قاسم نیا» و کتاب «قصه گل های قالی» تألیف «مرحوم نادر ابراهیمی»، اشاره کرد.

کتاب «قورباغه چاه نشین» ترجمه «فریدون فریاد»، کتاب «کرم سه نقطه» و «کلاغ خنزر پنزری» تألیف «سروناز پریشان زاده»، کتاب «گل و بلور و خورشید» تألیف «فریده فرجام» و کتاب «من و یک گلدان خالی» تألیف «مرجان فولادوند»، از جمله دیگر آثار در دست تولید کانون پرورشی در قالب کتاب صوتی یا همان الکترونیک است

نادر ابراهیمی در طول حیات خویش آثار متعددی را برای کودکان و نوجوانان نوشت . او فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه‌ی ادبیات کودکان، با تاسیس “مؤسسه‌ی همگام با کودکان و نوجوانان” ـ با همکاری همسرش ـ در آن مؤسسه متمرکز کرد. این مؤسسه، به‌منظور مطالعه در زمینه‌ مسائل مربوط به کودکان و نوجوانان برپا شد و فعالیتش را در حیطه‌ نوشتن، چاپ و پخش کتاب، نقاشی، عکاسی، و پژوهش درباره‌ خلق‌وخو، رفتار و زبان کودکان و نیز بررسی شیوه‌های یادگیری آنان دنبال کرد. “همگام” عنوان “ناشر برگزیده‌آسیا” و “ناشر برگزیده‌ نخست جهان” را از جشنواره‌های آسیایی و جهانی تصویرگری کتاب کودک دریافت کرد.

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 14 =