محمد کارت از اولین تجربه اش در سینما حقیقت می گوید

یاد داشت اختصاصی  محمد کارت کارگردان فیلم مستند “خون مردگی” برای

                    وبسایت فرهنگی هنری هفت گاهmohr ekhtesasi

محمد کارت

از آنجا که سینمای مستند در ایران بازار عرضه و تقاضای مناسبی ندارد، تنها معبر برای دیده شدن و مورد ارزیابی قرار گرفتن  تولیدات سالانه جشنواره‌ها هستند. جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت در بین جشنواره‌هایی که در طول این سال‌ها برگزار شده، بی شک مهترین رویداد سینمای مستند ایران بوده است. اعتبار این جشنواره به آثار شرکت‌کننده در آن نیز اعتبار می‌دهد.

امسال هفتمین دوره این جشنواره با شور و حال منحصر به فردی برگزار شد و آثاری که در آن به نمایش درآمند اغلب از کیفیت نسبی مناسبی برخوردار بودند. از این رو جشنواره مورد استقبال گسترده‌ مخاطبان واقع شد.

من به عنوان کسی که با اولین فیلمش در این جشنواره حضور داشت تجربه‌ و روزهای بسیار خاصی را گذراندم. استقبال تماشاگران از «خون‌مُردگی»  و آمبیانس بسیار خوبی که درباره این فیلم درطول جشنواره به گوشم می‌رسید برایم عجیب خوش‌آیند بود.

معتقدم شور و حال متفاوت این دوره جشنواره سینما حقیقت بعد از حضور آثار باکیفیت وابسته به نگرش مدیریتی جدید بود. واقعا بی مبالغه است اگر گفته شود که تیم آقای طباطبایی‌نژاد با مهر و تلاش خود انژری جشنواره را دوچندان کردند. مرام و ادب  طباطبایی‌نژاد در کنار کار بلدی و نگاه تخصصی او به سینمای مستند رابطه بسیار خوبی میان فیلمسازان و مدیر جشنواره رقم زده بود.

نگاه باز و تفکر مثبت در این دوره جشنواره بسیار مشهود بود. از این رو وقتی من به عنوان فیلمساز متوجه می‌شوم دغدغه اصلی‌ام که همان رفع ناهنجاری جامعه است، توسط مدیر و داوارن جشنواره درک می‌شود و بدون هیچ نگاه منفی و سیاه‌نگری «خون مُردگی»  مورد  ارزیابی، قضاوت و دیده شدن قرار می‌گیرد، انرژی می‌گیرم و برای ادامه مسیر توان بیشتری کسب می‌کنم. این یعنی ایجاد انگیزه و فراهم کردن فضای پویا توسط مدیران سینمایی در بین فیلمسازان.

نویسنده : محمد کارت

 

مطالب مرتبط

۵ دیدگاه‌

  1. shahrani گفت:

    این آقا توی فیلم طنز بازی می کنه؟؟؟؟؟
    هه هه هه…. چه قییافه ی جکی داره!!!!!

    • سالار گفت:

      خانم یا آقای محترم. خوب نیست آدم در مورد ظاهر کسی اینطور قضاوت کنه.

      • shahrani گفت:

        آخه سالار جان من این آدم رو در لابی سینما فلسطین دیدم. قیافش به هر چیزی می خوره الا کارگردان ، اون هم از نوع مستندسازش!!!!!!

        • roya گفت:

          dar javabe doste mohtaram bayad begam ke nemishe bar asase chehre ghezavat kard ya shoghl ro taeen kard lotfan zaher ro negah nakonin manam mohammad jan ro too cinema sepide didam kheyli ham beheshon miyad ke kargardan bashan.

  2. roya گفت:

    chehrashon kheyli ham khobe .bar asase chehre nemishe ghezavat kard.aghaye kart beheton tabrik magam mostanade khon mordegi kheyli khob bod

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دو =