مصاحبه با شادی بنی صدر به بهانه ی نمایشگاه نقاشی دیجیتال

mohr ekhtesasiنمایشگاه نقاشی دیجیتال به نام رویای پرواز این روزها در تالار پاییز خانه هنرمندان در معرض نمایش عموم قرار گرفته است. به همین بهانه خبرنگار هفت گاه مصاحبه ای انجام داده که در ذیل می توانید بخوانید:

art gallery

آرزو آلوستانی –سرویس هنرهای تجسمی هفت گاه :

خودتان را معرفی کنید

شادی بنی صدر هستم. فارغ التحصیل دانشکده هنر و معماری که ۱۷ سال است به صورت حرفه ای کار نقاشی انجام می دهم و ده سال وارد عرصه ی دیجیتال شدم. استادم هم آقای بیژن جناب بودند که من را به دنیای دیجیتال معرفی کردند و من در استودیو گرافیک ایشان تصویرسازی می کردم.

از نقاشی در دنیای مجازی برای مان بگویید.

نقاشی دیجیتال یک شاخه ای از گرافیک است و بسیار دنیای گسترده ای ست. و شما می توانید تمام حس ها و رویاها و تمام ایده های خود را خلاقانه در نرم افزار های فتوشاپ و کورل راو و ایلوستریتور پیاده کنید. در ابتدا من تمام اتودها را روی کاغذ پیاده می کنم و بعد طرح ها را وارد کامپیوتر می کنم و شروع می کنم به نقاشی کردن. هیچ کدام از این کارهایی که در اینجا می بینید عکس نیست و تماما نقاشی ست که با قلم نوری روی تبلت انجام شده است.

آیا در نقاشی دیجیتال هم به همان اندازه نقاشی با دست ، حس به مخاطب منتقل می شود؟

بله . چرا که ترکیب بندی و هارمونی رنگ همانطوریست که در دنیای واقعی ست. و تنها فرقش اینست که به صورت دیجیتال بر روی کامپیوتر به کار برده می شود. وقتی از یک تصویری به هر طریق ،  الهام میگیرید با ایده پردازی خودتان می توانید به خلق فضای جدید و طراحی دنیایی که دوست دارید دست بزنید. چرا که تمام محدودیت ها برداشته می شود . حالا اگر هزینه های مصرفی رنگ را هم در نظر بگیرید ، از این لحاظ هم خیلی به صرفه تر است.

gallery

آیا مخاطب آثار ، آن حسی را که می خواستید انتقال دهید را دریافت کرده است؟ بازخورد از نمایشگاه تان چطور بود؟

بله . این چندمین نمایشگاه دیجیتال من است و تا به حال تمامی انعکاس ها خوب بوده است . گویا توانستم حس نقاشی را در ذهن مخاطب جا بیندازم.

یک نوع دیگر فعالیت من به گونه ایست که ابتدا عکس گرفته می شود و بعد روی آن نقاشی  دیجیتالی انحام می شود. البته در این نمایشگاه تمامی آثار نقاشی هستند.

در برخی از آثارتان در این نمایشگاه ، برخی از المان ها تکرار شدند. علتش چیست؟

چون تمامی آثار برگرفته از طبیعت است و عشق من به طبیعت را شما می توانید در تمامی آثار من ملاحظه کنید. بنابراین این جای تعجب ندارد که برخی از المان ها در برخی از کارها تکرار شوند. مثل برگ و آسمان ، شکوفه ، گل و … که بازی نور و رنگ و حس و حال من در آن لحظه بوده که این آثار خلق شدند.

 

هفت گاه برای این هنرمند عزیز آرزوی موفقیت می نماید.

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =