هرم الحاقی موزه لوور با یک تکنیک هنری پوشانده شد .
هرم الحاقی موزه لوور به عنوان یک مداخله شهری توسط هنرمندی پوشانده شد .
به گزارش سرویس معماری هفت گاه ، مثل اینکه دلناخوشی پاریسیها از هرم الحاقی موزه لوور تمامی ندارد . اگر در فیلم “کد داوینچی” محصول سال ۲۰۰۶ ، ژان رنو در نقش سرگرد “بزو فاچه” این هرم را مثل زخمی روی صورت پاریس توصیف کرد، این روزها هم ” designboom” نشریه شناخته شده هنری خبر داده ، هنرمندی که با عنوان مخفف ” جی. آر” شناخته میشود این هرم را با اینستالیشن به یک توهم نوری آنامورفیک به یادماندنی تبدیل کرده است.
” جی. آر” در بیش از ده سال گذشته، با انتخاب فضاهای عمومی به نمایش کلاژهای عکاسی به یاد ماندنی و مداخلههایی خلاقانه در حوزههای شهری پرداخته است . این آثار در خاورمیانه ، زاغههای کنیا ، حاشیه نشین های ریو، نیویورک، شانگهای و دیگر شهرهای جهان برپا شدهاند. شاید او نقاطی را که به زعم خودش نوعی ناهنجاری میداند برای اجرای پروژههایش انتخاب میکند و شاید در مورد هرم لوور او در تشخیص این ناهنجاری با سرگرد فاچه اشتراک دارد .
هرم موزهٔ لوور ( Pyramide du Louvre ) یک هرم بزرگ شیشه و فلز است که توسط سه هرم کوچکتر احاطه شده و در محوطه اصلی قصر لوور (Palais du Louvre) در پاریس قرار دارد . هرم بزرگ ورودی اصلی موزه لوور است .
هرم به سفارش فرانسوا میتران سال ۱۹۸۸ توسط ای. ام. پای معمار آمریکایی-چینی برنده جایزه معماری پریتزکر و یکی از مشهورترین معمارهای سبک مدرنیسم ساخته شده است. در سال ۱۹۸۹ ساخت هرم به پایان رسید و به نقطه عطفی در شهر پاریس تبدیل شد .