گزارشی از اجرای کنسرت سیروان خسروی و احسان خواجه امیری در برج میلاد

هفت گاهدومین روز جشنواره ی بین المللی موسیقی فجر در برج میلاد با اجرای دو کنسرت موسیقی سیروان خسروی و احسان خواجه امیری سپری شد .

کنسرت سیروان خسروی برج میلاد

به گزارش خبرنگار سرویس موسیقی هفت گاه ، اجرای دو کنسرت در دومین روز جشنواره ی بین المللی موسیقی فجر ، جمعیت زیادی از هواداران دو خواننده ی پاپ کشورمان ، سیروان خسروی و احسان خواجه امیری را به سالن همایش های برج میلاد کشاند .

کنسرت سیروان خسروی ، طبق  برنامه ی تعیین شده از سوی جشنواره موسیقی فجر ، قرار بود در سانس اول ( ۱۸:۱۵ ) اجرا شود ولی با تاخیر حدودا یک ساعته ، ساعت ۱۹ در حالی آغاز شد که سالن برج میلاد تقریبا پر از تماشاگر شده بود و مخاطبین بعد از ورود به سالن با سر دادن یکصدای ” سیروان ” ، ” سیروان ” ، خواستار شروع زودتر اجرا شدند . علت تاخیر هم مشخص نشد .

در این اجرا که حدودا بیش از ۱۰۰ دقیقه به طول انجامید ، قطعات “تو خیال کردی بری” ، “عاشقتم” ، “بارون  پاییزی” ، ” آره”  ، “بی قرار” ،  “دوست دارم” ، “کجایی تو”  ، ” اگه تو مال من نیستی” ، “بهار نزدیکه” ، “خاطرات تو” ، ” نه نرو” ، “بازم بتاب” و “به همین زودی” اجرا شد .

هواداران سیروان خسروی

خسروی سعی کرده بود با نورپردازی و پخش کلیپ های تصویری متنوع در حین اجرای قطعات ، فضای به یادماندنی را در دومین شب جشنواره برای طرفدارانش به یادگار بگذارد .

از نکات قابل توجه اجرای وی در این شب می توان به پخش کلیپ کوتاه از پشت صحنه ی تهیه ی کلیپ تصویری آهنگ ” خاطرات تو ” در بهشهر اشاره کرد که در زمان آنتراکت کنسرت پخش شد و اولین آهنگ قسمت بعدی به همین قطعه اختصاص یافت و همزمان کلیپ تصویری این آهنگ از نمایشگر های سالن پخش شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت .

گفتنی ست همان طور که این روزها گرفتن عکس سلفی در بین هنرمندان رایج شده است ، در پایان ، سیروان خسروی روی سن برج میلاد به همراه اعضای گروهش با تماشاگرها عکس سلفی گرفت .

سلفی سیروان خسروی در کنسرت

او همچنین سعی کرد در اجرای قطعات پایانی کنسرتش با گفتن جملاتی مثل : ” قرار است در سانس بعدی احسان خواجه امیری اجرا کند و از او می خواهم یک قطعه کمتر بخواند تا من یک قطعه ی دیگر برایتان اجرا کنم ” انرژی هوادارانش را تا پایان نگه دارد .

 احسان خواجه امیری

کنسرت احسان خواجه امیری در سانس دوم برج میلاد

انتخاب یک قطعه بد و غمگین برای شروع کنسرت چند هزار نفره در برج میلاد ، بزرگترین مشکل احسان خواجه امیری بود که در دومین سانس دومین روز جشنواره بین المللی موسیقی فجر به روی صحنه رفت . او قطعه ی ” احساس آرامش ” را به عنوان آهنگ آغازین کنسرتش انتخاب کرد که با مضمون عذاب و شکست در عشق فضای سنگینی را در سالن ایجاد کرد .

پس از آن خواجه امیری سعی کرد تا پایان کنسرت ، با نظرخواهی از مخاطبان برای اجرای قطعات ، همراهی آن ها را در حین اجرا داشته باشد و در ابتدای اجرای قطعات از طرفدارانش بخواهد او را موقع خواندن همراهی کنند .

اما این اشتباه بار دیگر در انتخاب قطعه ی آخر هم تکرار شد . او خیلی معمولی و به دور از انرژی خوانندگانی که معمولا سعی می کنند با اجرای یک قطعه ی ملی یا پرانرژی با طرفدارانشان خداحافظی کنند ، از حاضرین سالن خداحافظی و شب خوبی برای آن ها آرزو کرد .

وی همچنین برخلاف کنسرت خسروی در سانس قبل ، از نورپردازی و طراحی کلیپ های بسیار ساده در کنسرتش استفاده کرده بود .

به تبع تاخیر حدودا یک ساعته در اجرای کنسرت اول ، اجرای خواجه امیری هم که قرار بود ساعت ۲۱ آغاز شود ، ساعت ۲۲ اجرا شد و از این رو جمعیت زیادی پشت درهای سالن برج منتظر ماندند .

او در این اجرا قطعات ” این حقم نیست ” ، ” چرا به من نمیرسی ” ، ” برام هیچ حسی شبیه تو نیست ” ، “آوای باران ” ، “من یه پرنده‌ام”  و چند قطعه ی دیگر را خواند که قطعه ی ” پرنده ” با استقبال هوادارانش روبه رو شد . وی قبل از اجرای این قطعه گفت : ” من دیگر نمی‌خواهم این قطعه را در کنسرت‌هایم بخوانم و  در حال ترک هستم. “

 اجرای تکنوازی نوازندگان گروه خواجه‌امیری که بی کلام اجرا شد ، از جمله اجراهایی بود که با استقبال حاضرین سالن همراه بود .

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هفده =