یادداشتی بر اجرای تکنوازی سه تار سپیده مشکی در سی اُمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر
سپیده مشکی در دومین روز از جشنواره بین المللی موسیقی فجر ، در بخش نسلی دیگر بر روی سن رفت و به تکنوازی سه تار پرداخت . یک اجرای ساده ، بدیع و بی نقص .
تکنوازی سه تار سپیده مشکی همه مخاطبین را در جای خود میخکوب کرد و بار دیگر ما را امیدوار کرد که کسانی هستند که به موسیقی سنتی ایران روحی جدید می دمند و با پافشاری بر اصول و اسلوب ردیف موسیقی سنتی ایران ، رنگی نو بر صورت آن می پاشند که همه را جذب این موسیقی کند و مانایی آن را تضمین نماید .
این تکنوازی سه تار در دستگاه شور ، با فرود و فرازهای خاص خود و همراه با تکنیک های بدیع و به قول خود نوازنده ظرایفی که تغییر کرده بودند ، به حال و هوای شور ، رنگی نو زد و البته تسلط نوازنده در این مسیر بسیار مهم بود و چشمگیر .
از منظری دیگر نیز حضور یک نوازنده زن چیره دست که جسارت تکنوازی دارد نویدی است برای موسیقی سنتی ایران که زنان بیشتر در گروه ها نوازنده هستند و کمتر دیده می شوند و کمتر جسارت چنین حرکتی را دارند ، که من و بر اساس آنچه سپیده مشکی در معرفی خود در بروشور جشنواره گفته ، خود او ، معتقدیم که این جسارت ثمره تلاش بزرگ استادی است که روح خواستن و حرکت کردن را در بسیاری دمید و به آنان آموخت که به اصول موسیقی سنتی پایبند باشند اما از افزودن رنگی نو بر آن نهراسند و وقتی حرفی برای گفتن دارند حتما بر روی صحنه بروند و آن را برای مردم بگویند . چنانکه مشکی این کار را کرد و حرفش را در بخشی از جشنواره که مسابقه ای هم نیست ، به گوش مردم رساند .
استاد مشکی مثل همیشه بهترین بودید …
من امشب اجرا را دیدم
خیلی کار قوی بود واقعا لذت بردم