عسل شاکری : گرایش بچه ها به هر نوع سازی خیلی بیشتر شده است .
عسل شاکری متولد ۱۳۷۹ از نوجوان هایی است که در نهمین جشنواره موسیقی جوان در دو ساز دف و کمانچه شرکت کرده است . او که دومین سالی است که در جشنواره موسیقی جوان شرکت می کند ، از کیفیت برگزاری جشنواره و گرایش جوان ها به موسیقی سنتی برای ما می گوید .
به گزارش خبرنگار سرویس موسیقی هفت گاه ، عسل شاکری با بیان اینکه حدود ۸ سال است ساز دف کار می کند ، گفت : تا به امروز ۴ استاد داشتم . اولین نفری که با ایشان دف را شروع کردم خانم هانا کامکار دختر آقای بیژن کامکار بودند ، بعد آقای پیران مهاجری و استاد یاور احمدی فر و در آخر هم آقای پرهام صارمی ولی برای این جشنواره که می خواستیم یک سری مقام ها را کار کنیم با آقای پیران مهاجری کار کردیم .
وی در مورد نحوه ی علاقمند شدن به ساز دف گفت : بیشتر آموزشگاهی که می روم در این مورد دخیل بودند . برای اینکه ریتم خوانی و وزن خوانی را یاد بگیریم ، بعد از دوره های ارف ، یک ساز کوبه ای یا دف یا تنبک ادامه می دهیم و من دف را انتخاب کردم و بعد از آن خیلی علاقمند شدم و به طور تخصصی ادامه دادم .
همچنین در مورد آشنایی با جشنواره موسیقی جوان و شرکت در آن افزود : من حدود ۴ سال است در کنار دف ، کمانچه می زنم . پارسال استادم من را با این جشنواره آشنا کرد . پارسال در ساز کمانچه و امسال در هر دو ساز دف و کمانچه در جشنواره شرکت کردم .
این نوازنده جوان در مورد مدیریت و سطح کیفی جشنواره گفت : فکر می کنم در مدیریت نسبت به پارسال خیلی بهتر شده است . پارسال یک سری به هم ریختگی ها و ناهماهنگی هایی وجود داشت که فکر می کنم امسال رفع شده است . در ساز کمانچه که فکر می کنم واقعا سطح بچه ها نسبت به پارسال بالا بود . اما چون در دف اولین سالی است که شرکت می کنم ، نمی توانم مقایسه ای انجام دهم ولی کلا فکر می کنم سطح بچه ها خوب بود .
عسل شاکری در پایان در مورد جایگاه موسیقی سنتی میان جوان ها گفت : من فکر می کنم بعضی ها که می گویند موسیقی سنتی بین جوان ها از بین رفته ، کاملا غلط است . من در آموزشگاه خودمان می بینم بچه ها چقدر با علاقه هم سازهای کلاسیک و هم سازهای سنتی را کار می کنند . به نظر من گرایش بچه ها به هر نوع سازی خیلی بیشتر شده و این خیلی عالی است .
از نظر من جامعه ى موسیقى با داشتن این چنین جوانان و نوجوانانى به سمت خوبى پیش خواهد رفت ولى مورد تأسف بارى که در جشنواره وجود داشت این بود که هیئت داوران براى برخى از رتبه هاى بین ١-٣ در سازها ى مختلف کسى را انتخاب نکرده بودند که امیدوارم با رسیدگى بهتر در سال هاى بعدى شاهد این ماجرا نباشیم.
از نظر من جامعه ى موسیقى با داشتن این چنین جوانان و نوجوانانى به سمت خوبى پیش خواهد رفت ولى مورد تأسف بارى که در جشنواره وجود داشت این بود که هیئت داوران براى برخى از رتبه هاى بین ١-٣ در سازها ى مختلف کسى را انتخاب نکرده بودند که امیدوارم با رسیدگى بهتر در سال هاى بعدى شاهد این ماجرا نباشیم.