فراخوان نهمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر منتشر شد .

نهمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر همزمان با معرفی پدرام معصومی به عنوان دبیر جشنواره آغاز به کار کرد .

به گزارش سرویس تئاتر هفت گاه ، نهمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر همزمان با معرفی پدرام معصومی به عنوان دبیر جشنواره و با صدور فراخوان رسما آغاز به کار کرد .

پدرام معصومی طی بیانیه ای اعلام کرد : این دوره از جشنواره همچون طبیعت هر رویداد آکادمیک دیگرمحل برخورد «روحیه دانشجویی» مبتنی بر تغییر، مرزشکنی و میل به تجربه کردن، با نظم، قواعد و تثبیت تجربه‌های پیشین مورد نظر «گفتمان دانشگاه» است .

بنابراین تلاش مجریان جشنواره انعکاس بی‌واسطه غریزه و روحیه مذکور است و قطعا در انعکاس تام و تمام آن پیروز مطلق نخواهد بود . از این جهت نه ادعای بزرگی دارد و نه اهداف سترگی را دنبال می‌کند ولی آگاهانه در پی چیزی است که می‌توان آن را در ادامه تلاش‌های ادوار قبل، حرکت به سمت نوعی تئاتر «اقلیت» نامید .

دبیرخانه نهمین جشنواره مونولوگ با توجه به تجربه‌های گذشته و قابلیت‌های مستتر در دانشجو و تئاتر با تلفیقی از آگاهی و ناآگاهی و نیز بیم و امید با انتشار فراخوان از دانشجویان سراسر کشور دعوت می‌کند. »

متن فراخوان و شرایط هر بخش به شرح زیر است:

بخش صحنه (اصلی)

در این دوره از جشنواره، بخش صحنه طبق روال ادوار پیشین جشنواره، بخش اصلی جشنواره خواهد بود که با طراحی جدید در ۲ بخش برگزار می‌شود تا هم نگاه متعارف و معیار به مونولوگ را پوشش دهد و هم پذیرای تجربه‌های اجرایی باشد .

الف:  مونولوگ – متعارف

این بخش از جشنواره همانند دوره‌های گذشته پذیرای آثاری خواهد بود که تعریفی متعارف از مونولوگ داشته و ارزش‌ها و ویژگی‌های معیار تئاتر را لحاظ کرده‌اند .

متقاضیان شرکت در این بخش می‌بایست فرم شرکت در جشنواره، مدارک مورد نیاز و متن نمایشنامه (سه نسخه چاپ شده و یک نسخه لوح فشرده حاوی فایل WORD وPDF) را در مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند .

مهلت ثبت نام و تحویل مدارک: ۱۸ آذر ماه ۱۳۹۶ .

هر متقاضی می‌تواند یک اثر را در این بخش شرکت دهد .

ب: مونولوگ – اجرا

این بخش پذیرای آثاری خواهد بود که بیشتر مبتنی بر ارزش‌ها و ویژگی‌های اجرایی و تجربی در حوزه اجرا است و اهمیت اجرا (Performance)  در آن چیره است. آثاری که با محوریت تجربه‌های اجرایی  پست‌دراماتیک، آلترناتیو، ضد جریان، انواع تجربیات رقص معاصر و … ) تولید شده باشند در این بخش قرار می‌گیرند .

متقاضیان شرکت در این بخش می‌بایست فرم شرکت در جشنواره، مدارک مورد نیاز و طرح اجرایی خود (سه نسخه چاپ شده و یک نسخه لوح فشرده حاوی فایل WORD و PDF) را در مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند .

مهلت ثبت نام و تحویل مدارک: ۱۸ آذر ماه ۱۳۹۶ .

هر متقاضی می‌تواند یک اثر را در این بخش شرکت دهد .

مسابقه نمایشنامه‌نویسی (مونولوگ)

در این بخش نمایشنامه‌های تولیدی دانشجویان متقاضی مورد قضاوت قرار می‌گیرد. طبعا تاکید بر محوریت مونولوگ مبنای پذیرش و داوری خواهد بود.

متقاضیان شرکت در این بخش می‌بایست فرم شرکت در جشنواره، مدارک مورد نیاز و نمایشنامه خود (سه نسخه چاپ شده و یک نسخه لوح فشرده حاوی فایل WORD و PDF) را در مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند .

مهلت ثبت نام و تحویل مدارک: ۵ دی‌ماه ۱۳۹۶.

هر متقاضی می‌تواند ۳ اثر را در این بخش شرکت دهد .

مسابقه بداهه‌پردازی

طبق روال ادوار گذشته جشنواره، بداهه‌پردازی نیز از بخش‌های این دوره خواهد بود. تاکید بر مهارت در ایده‌پردازی در حداقل زمان و تسلط بر بازیگری و خلق بداهه محورهای این بخش را تشکیل می‌دهند .

متقاضیان شرکت در این بخش می‌بایست فرم شرکت در جشنواره و مدارک مورد نیاز را در مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند .

مهلت ثبت نام و تحویل مدارک: ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۶ .

توضیحات

متقاضیان حضور در جشنواره می‌بایست دانشجو بوده و یا حداکثر یک سال از فارغ‌التحصیلی آنها گذشته باشد .

آثار متقاضی تمامی بخش ها نباید پیش از این منتشر و یا اجرا شده باشند .

تعیین زمان و مکان اجرا به عهده دبیرخانه است و ستاد اجرایی تا حد امکان سعی بر همکاری و هماهنگی با گروه اجرایی را دارد.

دبیرخانه هیچگونه تعهدی برای اسکان گروه های شهرستانی ندارد اما تمامی تلاش خود را برای سهولت در این امر به کار خواهد گرفت .

تکمیل و ارایه فرم ثبت نام به منزله پذیرش تمامی شرایط، قوانین و زمانبندی جشنواره است .

مدارک مورد نیاز

گواهی اشتغال به تحصیل و یا کپی مدرک تحصیلی برای واجدین شرایط .

کپی کارت دانشجویی .

یک قطعه عکس .

ارایه مجوز نویسنده و یا صاحب ایده برای بخش های الف و ب .

آدرس دبیرخانه : تهران، خیابان سرهنگ سخایی، بعد از تقاطع سی تیر، دانشگاه هنر، دفتر کانون نمایش، دبیرخانه نهمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر .

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =