فرهادی حرف خود را هم تکذیب می کند

 نیوشا کاظم نژاد سرویس سینمای هفت گاه: اصغر فرهادی ، کارگردان کشورمان این روزها فقط در کشورهای دیگر فیلم می سازد و فیلم سازی در ایران را در اولیت های بعدیش قرار می دهد .mohr ekhtesasi

اصغر فرهادی

هفت گاه

این خبر در حالی اعلام شده است که هالیوود ریپوتر از قول اصغر فرهادی نوشته بود که او قطعا فیلم جدیدش را در ایران می‌سازد و این کارگردان سینمای ایران نیز خود اعلام کرده بود : «فیلم بعدی‌ ام قطعا در ایران خواهد بود» .

 در صورتیکه پس از مصاحبه هالیوود ریپورتر با فرهادی، امروز بحث بر سر این است که او می گوید من قطعا باز هم در ایران فیلم خواهم ساخت، اما اینکه فیلم بعدی‌ام در ایران باشد یا خارج از کشور هنوز قطعی نیست .

او در دفاع از این خبر می گوید : اگر روزی این روزنامه‌ و سایت‌های خاص حرف صادقانه‌ای زدند، باید تعجب کرد!

 نکته قابل توجه این است این کارگردان حتی دو بازیگر از بازیگران اصلی فیلم اش در خارج از کشور را هم انتخاب کرده است ولی درباره‌ی فیلمی که قرار است داستانش در ایران اتفاق ‌افتد، می گوید هیچ چیز در رابطه با این فیلم قطعی نیست و داستان آن تنها در مرحله‌ی شکل‌گیری است.

مشکل اینجاست که فرهادی این روزها آنقدر درگیر قرارداد با شرکت های مختلف شده است که حتی خود نمی تواند برای فیلم خود تصمیم بگیرد و نمی داند آیا توافقات کمپانی بر سر فیلمش به نتیجه خواهد رسید یا خیر !

ولی همه این دعواها بر سر یک خط داستانی است که فرهادی در سر دارد و هنوز آن را ننوشته است و در تلاش است بتواند آنرا به نتیجه برساند .

این کارگردان در مصاحبه اش گفته است : تمایل دارم قبل از اینکه به سراغ ساخت فیلم در بیرون از ایران بروم، بتوانم خط داستانی که در ذهن دارم و براساس یک رخداد واقعی که در ایران اتفاق افتاده است را بنویسم و سال آینده آن را جلوی دوربین ببرم.

این اتفاق ها و نقل قول ها همه از اینجا شکل می گیرد که او آنقدر غرق در جشنواره های خارجی و سفرهای خارجی اش است که دیگر وقتی برایش باقی نمی ماند تا در کشور خودش فعالیتی داشته باشد و بتواند خط داستانی که در ذهن دارد را بپروراند ،  همانطور که در مصاحبه اش گفته ، او تنها می تواند حدودا ۱۰ روز در ایران بماند ، زیرا تازه یک هفته است که از آمریکا برگشته و قرار است پس از ۱۰ روز دیگر برای حضور در مراسم منتقدان ملی آمریکا ( NBR) به نیویورک سفر کند و پس از آن برای شرکت در مراسم «گلدن گلوب» به لس آنجلس می رود.  فرهادی در رابطه با مشغله هایش در کشورهای مختلف می گوید که تنها سعی اش بر این است که فقط سفرهای ضروری را برود .

فرهادی امروز ، نویسنده ارتفاع پست گذشته ، در رابطه با فیلمسازانی که از آنها تاثیر پذیرفته «آکی‌را کوروساوا»، «اینگمار برگمن» و «کیشلوفسکی» را نام می برد و خط فکری اش را تنها تاثیرپذیر این افراد می داند .

فرهادی در گفت‌وگویش با هالیوود ریپورتر درباره حضور پررنگ کودکان در فیلم‌هایش و اظهار نظر اخیرش درباره اینکه نمی‌تواند بدون حضور کودکان فیلم بسازد گفت: ” شخصا آرزو دارم شبیه کودکان باشم. آنها صادق هستند و دنیا را پیچیده نمی‌بینند و این بزرگترها هستند که کودکان را از این صداقت و نوع نگاه به جهان جدا می‌کنند.” ولی نکته جالب اینجاست که او همیشه کودکان را تاثیر پذیر از رویدادهای تلخ داستانش قرار می دهد و آنچه که او می گوید خلافش در داستان فرهادی اتفاق می افتد .

فرهادی که همه وقت خود را این روزها در جشنواره ها و سفرهای خارجی و ساخت فیلم در کشورهایی غیر از کشور ایران و داوری جشنواره های کوچک در کشورهای دیگر می گذراند ، یادش رفته است که فیلم خودش از قطار اسکار جا مانده و حتی در بین ۹ فیلم انتخاب شده برای رقابت در بخش فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان قرار نگرفته است و این فیلم به عنوان نامزد حذفی اسکار معرفی شده است .

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. w گفت:

    خب به این میگن تکذیب !!!!!!!!!!!!!!!!!
    دقت در خبرهم خوب چیزیه والا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    باورت نمیشه این مسخره بازی رو به اسم مقاله بدن به خورده مخاطبین و … اونارو خر فرض کنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =