جلد دوم «معماران ایران» رونمایی می‌شود/ معرفی ۶۲ معمار برجسته

دومین جلد از کتاب «معماران ایران» که به معرفی ۶۲ معمار برجسته ایرانی می‌پردازد و توسط انتشارات تیس به بازار عرضه شده است، امروز رونمایی می شود.

به گزارش سرویس معماری هفت گاه به نقل از مهر ، جاسم غضبانپور عکاس کشورمان با اعلام این خبر گفت: دومین جلد از کتاب «معماران ایران» به معرفی ۶۲ معمار برجسته ایرانی و آثار معماری آنها پرداخته است. این کتاب شامل ۶۲ عکس از آثار معماری معماران برجسته ایرانی معاصر و متن کوتاهی برای معرفی آنها است. «معماران ایران»  در ۲۰۰ صفحه در قطع رحلی بزرگ گالینگور تهیه شده است و برخلاف جلد اول که سیاه و سفید عکاسی شده بود، تمام رنگی است. جلد اول کتاب «معماران ایران» توسط مریم زندی و ابراهیم حقیقی منتشر و عرضه شد.

وی با بیان اینکه عکس های جلد دوم کتاب «معماران ایران» از سال ٨٩ عکاسی و گرد آوری شده است، توضیح داد: در این کتاب به معرفی معماران متاخر و معاصر و به نام ایران مانند کوروش فرزامی طراح سردر دانشگاه تهران، شهاب الدین ارفعی طراح سردر فعلی دانشگاه شریف، محمدرضا قانعی و بسیاری دیگر از معماران برجسته پرداخته شده است. همچنین، توضیح مختصری درباره بیوگرافی معمار، مشاغل گذشته و کارهای حرفه‌ای او در کنار عکس از آثار آنها وجود دارد.

غضبانپور افزود: کتاب دارای سه مقدمه است که توسط من، علیرضا قهاری و انوشه منصوری به رشته تحریر درآمده است.

وی بیان کرد: انتخاب معماران این کتاب توسط انجمن مفاخر معماری ایران و انتخاب عکس های کتاب توسط من و گرافیست کتاب صورت گرفته است. نظارت چاپ و امور هنری کتاب نیز بر عهده من بوده است.

غضبانپور در پایان بیان کرد: آیین رونمایی از جلد دوم کتاب «معماران ایران» در جریان برگزاری دویست و هشتاد و دومین گفتمان هنر و معماری با حمایت انجمن مفاخر معماری ایران چهارشنبه ۲۰ تیرماه ساعت ۱۵:۳۰ در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می‌شود.

در این مراسم گیتی اعتماد، اسکندر مختاری و یزدان هوشور سخنرانی می کنند و جاسم غضبانپور، بهروز متین صفت و انوشه منصوری نیز در پنل گفتگوی این نشست در کنار علیرضا قهاری به عنوان دبیر پنل حضور خواهند داشت.

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − یک =