استاد پری صابری : ” لطفی برای همیشه ماندگار خواهد بود.”

اشاره : نوشته زیر ” مصاحبه گونه ” ای است با استاد پری صابری که در ویژه نامه اختصاصی هفت گاه ، به مناسبت اولین ســــالگرد درگذشت اســـتاد محمدرضا لطفی با عنوان ” پس از لطفی… ” منتشر شده است .

برای دریافت ویژه نامه ” پس از لطفی … “ اینجا را کلیک کنید .

mohr-ekhtesasi

پری صابری

من شخصا با آقای لطفی آشنایی زیادی نداشتم اما موسیقی ایشان را دوست داشتم و کارهای ایشان را گوش می دادم . کارهایشان را خیلی دوست داشتم . اگر موقعیتی پیش می آمد کارهای ایشان را در تالار وحدت یا هر جایی که برایم میسر بود می دیدم و خیلی هم کارهایشان را دوست داشتم .
خود ایشان ، قیافه شان ، موهای بلندشان و حضور جسمی شان معرف وجود هنری ایشان بود و این خیلی برای من خاطره انگیز است . لازم نبود بدانم آقای لطفی چه شکلی بودند ، از دور هم که می دیدیم ، می دانستیم که ایشان هستند .

حضور ایشان ، فیزیکشان ، موهای بلند و هیکل تنومندش در واقع خاطره انگیز ترین خاطره ای است که من از ایشان دارم . من کارهای ایشان را دنبال نمی کردم ولی هر بار که پیـــــش می آمد می رفتم و کارهای شان را می دیدم . ولی آنطور نبوده است که بروم و آلبوم های ایشان را بخرم . ولی بسیار هنرمند برجسته ای بود که تحمل نبود شان سنگین است .
همه ساز هایی که ایشان می نواختند ، برای من جالب بود . چرا که ایشان استاد موسیقی بوده و در هر زمینه ای که کار می کردند درجه یک بودند .
من فکر می کنم موسیقی سنتی که از درون ایران و از درون دل مردم ایران بیرون می آید و سمت و سوی خود را پیدا می کند . چیزی در دنیا متوقف نمی شود ، همیشه در حرکت خواهد بود . موسیقی همیشه زنده خواهد بود . همیشه آقای لطفی به یاد خواهند ماند و ماندگار اند .

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. چمنی گفت:

    چقدر خوبه که هر بار به هفت گاه سر میزنم یک مطلب درباره ی استاد لطفی می بینم.
    خسته نباشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =